Update – hoe gaat het met onze vier meisjes?

492 462 028 099Noa doet het heel goed op school. Ze heeft weleens periodes gehad waarin het niet zo lekker ging, en heeft regelmatig niet veel zin in school, maar dat is vast heel normaal… Verder is ze een lieve grote zus voor (vooral) Tessa, want die is natuurlijk haar lievelingszusje 😉 maar bij periodes moedert ze ook lekker over haar andere, al best grote, zusjes.
Ze knutselt graag maar daar is nu niet zo veel tijd voor, dat komt wel weer in de vakantie! Ze is ook helemaal gek op make-up en wil het liefst zich elke dag opmaken…jammer genoeg steekt die vervelende moeder daar een stokje voor. Gelukkig kan ze met haar modellenboeken de poppetjes daar lekker mooi maken. Dat is ook leuk!

Zowel Noa als Emma hebben mijn lees-genen geërfd, want gisteravond waren ze allebei stiekem hun bieb-boeken aan het lezen in bed…Noa had er het smoesje voor ‘ik had hoofdpijn’ maar om de één of andere reden geloofde ik daar niet zo in…ze zat namelijk in het streepje licht wat onder het gordijn vandaan kwam te lezen 😉 …
Vanochtend verklaarde ze dat ze misschien wat vaker zo laat moest gaan slapen, want dan kon ze lekker uitslapen! Ze werd inderdaad wat later wakker dan anders. De logica…
Noa houdt erg van met beestjes spelen in de tuin, gisteren verklaarde ze dat je zoveel kon doen met pissebedden, je kon ze een bepaalde kant laten oplopen, en ze waren zo grappig… Ik herken dat van vroeger, toen kon ik me ook heel lang vermaken met beestjes in de tuin. Nu moet ik er gek genoeg niets meer van hebben, haha 😉 …
Wat  ook erg leuk is, is dat ze houdt van e-mailtjes sturen. Op eigen houtje stuurt ze dan e-mails en hoopt natuurlijk ook wat terug te krijgen…

037 029 023Emma heeft een periode op school gehad dat ze zich nogal verveelde en vervelend ging doen (en niet luisterde naar de juf) maar gelukkig gaat dat nu wat beter. We hebben natuurlijk geen zin in elke dag bij school staan wachten tot Emma komt, omdat ze moet nablijven… Ik kan me toch niet herinneren dat ik dat ooit moest op de basisschool 😉 dus dat zal ze van haar papa hebben 😉 …
Ze zit natuurlijk bij Noa in de klas, en dan krijg ik ook soms een gedetailleerd verslag van hoe het komt dat Emma moest nablijven (wat ik afkap want ik hoef geen gespioneer natuurlijk …)
Verder gaat het best goed zo samen in de klas, ze doen zo min mogelijk samen en dat helpt een hoop. Ook zitten ze altijd een stuk uit elkaar zodat ze elkaar niet zo in de gaten kunnen houden.
Ook Emma houdt van e-mails versturen en dat doet ze ook erg goed. Ze heeft Julia ook geholpen om een e-mail te sturen. Vaak heeft Emma heel veel geduld om iets met haar jongere zusjes te doen, en is dan echt de grote zus. Erg lief om te zien! Ze kan ook heel lang met Tessa op schoot boekjes lezen.

240 122 115 023Met Julia gaat het goed! Ze heeft heel goed leren lezen, de juf vond het knap dat ze het zo goed kon terwijl ze thuis bijna niet oefende met Avi-boekjes. Maar ze leest wel veel andere dingen, bijvoorbeeld de achterkant van het melkpak, wat er op een bord staat langs de weg, dat soort dingen. Daar leer je ook goed van lezen natuurlijk! Maar we halen natuurlijk ook wel boekjes bij de bibliotheek om te oefenen.
Ze vindt het ook erg leuk om te lezen en doet het heel enthousiast.
Ze houdt van naar school gaan, heeft genoeg vriendinnetjes en dat is wel erg fijn. Het is een heerlijke knuffelaar! Tessa geeft haar op het moment de meeste kusjes en knuffels, en dat vindt ze wel heel leuk. (Tessa heeft zo haar voorkeurs-periodes).

164 221 420 034

Tessa wordt steeds groter en leuker…
Heerlijk zo’n gecompliceerd wezentje in huis 😉 …ze speelt met de Playmobil (Pleebliel), waar ze dol op is, en elke keer haalt ze een bedje van de poppetjes uit elkaar, komt naar me toe, al piepend, zegt dat ‘ie kapot is, en wil dat ik hem maak. En dat elke minuut…
Nu zegt ze al tien keer ‘slaap lekker hondje’ omdat ik een hondje in een mini-slaapzakje in het bedje heb gelegd en zei dat het hondje ging slapen. ❤

Verder slaapt ze zelf (in plaats van met een knuffel) met een speelbal in bed. Hij wordt regelmatig ondergestopt ‘slaap lekker bal!’, móet persé in bed, anders slaapt ze niet, en ze speelt er mee als ze wakker wordt.
Ze luistert ‘s avonds een stuk beter naar papa dan naar mij, zodra hij zijn hoofd om de hoek steekt gaat ze meestal gelijk onder de deken liggen en zegt snel ‘slaap lekker’… ❤

Ze houdt erg van puzzelen en kan zich daar een hele tijd mee vermaken, tot ze het zat is, en dan is opruimen er ook niet bij… (er zit een koppie op hoor!).

6 thoughts on “Update – hoe gaat het met onze vier meisjes?

  1. leuke verhaaltjes over je leuke meiden, suus! moest wel lachen om dit stiekem in bed lezen, is idd wel duidelijk dat dat gaasenbeek-genen zijn haha

    • Ja he, daar moest ik stiekem ook om lachen”in het bijzijn van de meiden was ik natuurlijk wel afkeurend want als je tot acht uur mag lezen, moet je natuurlijk niet om half negen nog aan het lezen zijn…
      Maar eerlijk is eerlijk, ik deed het vroegah ook… 😉

  2. he Suus, wat een heerlijke meiden heb je ook en dat lezen doet volgens mij een hoop kinderen wel stiekem in bed s’avonds heerlijk 🙂 geniet maar lekker van ze want voor je het weet……

  3. Leuk die updates over de meisjes.Ik werd ook vereerd met e-mails dat ze me zo misten en toen kon ik natuurlijk niet anders doen dan de volgende dag naar ze toe te gaan.!Erg leuk zulke enthousiaste kleinkinderen.!

Leave a Reply

