Weekendje vrij?

Even een uitrust-weekend gehad met weinig tot geen activiteiten, de meiden waren héérlijk met de Playmobil aan het spelen, aan het knutselen en buiten aan het spelen tussen de buitjes door. We hebben een ‘buurpoes’ (eigenlijk een kater) die hier elke keer in de tuin (en in de raamopening en soms binnen) komt om geaaid te worden en te kijken of er iets te eten is. Daar hebben ze heerlijk mee gespeeld.
Dat hadden we even nodig, om er weer tegenaan te kunnen. Is de tuin ook weer opgeruimd voor de herfst. Straks weer bladeren ruimen…

We hebben dat klaarblijkelijk altijd even nodig zo eens in de zoveel tijd, een oplaad-weekend zonder verplichtingen. Het gekke is dat je zou denken: de vakantie is net voorbij, toen had je weinig verplichtingen! Maar dat was wel een leuke, maar ook erg drukke tijd, zeker met kinderen die zich op een gegeven moment niet meer vermaakten.

Ik vraag me af of er leuke websites bestaan met tips hoe je kinderen kunt vermaken en uitdagen, die zich vervelen als het vakantie is. Het is natuurlijk niet zo handig dat ik er pas aan denk nu de vakantie voorbij is, maar laten we eerlijk zijn: altijd nog beter laat dan nooit! Het is de moeite waard om er eens onderzoek naar te gaan verrichten.

Maar niet vandaag, want dan wacht er natuurlijk een hele andere lange lijst met dingen die ik moet doen, en die lijst heb ik net gemaakt.

To do

– Wc’s schoonmaken, daarna de badkamer

– Stofzuigen van het hele huis

– Administratie

– opruimen (eigenlijk vóór het stofzuigen, idealiter gezien)

– afwasmachine weer uitruimen en inruimen

– was ophangen buiten

– was die op mijn kamer staat (opgevouwen en gestreken) in de kasten opruimen

– mailtjes beantwoorden

Op de één of andere manier blijf ik onderbroken worden in het weekend en door de week als Tessa niet naar de peuterspeelzaal is, als ik dingen aan het doen ben. Dan vergeet ik soms prompt waar ik mee bezig was, geef de kinderen iets van drinken, sus een ruzie, etc. etc., en dan begin ik vervolgens aan iets anders wat ik op dat moment zie. Dus ga ik proberen daar wat structuur in aan te brengen, zodat ik niet ‘s avonds erachter kom dat mijn bed nog vol ligt met was, als ik vermoeid in mijn bed wou duiken. Dat scheelt weer middernachtelijke ongewenste aciviteiten…

Hoe doen jullie dat?

 

3 thoughts on “Weekendje vrij?

  1. Ach, ik doe het hetzelfde als jij. Breng gevouwen was naar boven, zie dat daar wat ligt, ga daar mee aan de slag, vergeet de was omdat ik iets beneden moet brengen, zie daar dat het aanrecht niet schoon is, begin wat te boenen, de deurtjes van de keukenkastjes mogen ook wel weer eens, loop naar buiten om m’n stofdoek uit te kloppen, zie dat daar een vieze emmer staat…………..ENZ. En ‘s avonds staat er een volle wasmand op mijn bed.
    Het kàn wel anders. Ik kan je het boek “De huishoudcoach” wel eens lenen. De schrijfster geeft geweldige tips over hoe het anders kan. Je moet er alleen wel aan beginnen en dan ook nog volhouden 🙂

Leave a Reply

